Informacje dla rodziców

Rejestracja wizyty

Rezerwacji terminu wizyty można dokonać

  • telefonicznie dwoniąc do Sekretariatu Poradni na numer (12) 644 18 85
  • albo pisząc maila na adres: ppp4@mjo.krakow.pl.
  • albo korzystając z formularza na stronie Kontakt

Do rejestracji potrzebne są następujące informacje:

  • Imię i nazwisko dziecka
  • Nazwa szkoły lub przedszkola, do którego uczęszcza
  • Wiek dziecka
  • Numer telefonu do rodzica lub dziecka jeśli jest pełnoletnie
  • Wstępne określenie przyczyny zgłoszenia się na wizytę

W przypadku zgłoszenia mailowego lub przez formularz rezerwujemy pierwszy wolny termin i wysyłamy informację zwrotną mailem.

Przyjmujemy bezpłatnie i bez skierowań dzieci i młodzież od wieku przedszkolnego do ukończenia szkoły ponadpodstawowej. Dzieci niepełnoletnie diagnozujemy tylko za zgodą obojga rodziców / opiekunów prawnych.

Zespół Orzekający

Zespół Orzekający rozpatruje sprawy dzieci i młodzieży z przedszkoli i szkół położonych na terenie działania Poradni. Zespół orzeka na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecka lub na wniosek ucznia pełnoletniego. Posiedzenia Zespołu odbywają się w każdą pierwszą i trzecią środę miesiąca od godz. 10.00. Skład Zespołu Orzekającego zobacz tutaj.

Zespół orzeka:

o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagającymi stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy,

o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim,

o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,

o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Od 1 września 2019 r. na podstawie Zarządzenia nr 57/2019 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 31 lipca 2019 r., poradnia wydaje również orzeczenia i opinie dla dzieci i uczniów niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących i z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, zgodnie z terenem działania poradni.